Všeobecné obchodní podmínky
pro kupní smlouvy uzavírané na dálku prostřednictvím e-shopu www.mplstavro.sk. Obchodní podmínky platné pro nákup v kamenné prodejně MPL Stavro, s.r.o. najdete níže.
1. Základní ustanovení
Provozovatelem e-shopu je společnost MPL Stavro, s.r.o., se sídlem: Rybárska 3, PSČ 911 01 Trenčín
IČO: 36346594
DIČ: SK2022044024
(dále jen „prodávající“ nebo „obchodník“)
Společnost je zapsána v Obchodním rejstříku Okresního soudu v Trenčíně, oddíl Sro, vložka číslo 15910/R.
Přidělené registrační číslo MŽP SR: PO_0003792.
Kontaktní údaje:
- e-mail: stavebniny@mplstavro.sk
- telefon: +421 32 6582 354
Nákup zboží prostřednictvím e-shopu www.mplstavro.sk mohou provádět fyzické i právnické osoby (dále jen „kupující“).
Kupujícím může být spotřebitel i jiný podnikatel.
Práva podle Zákona č. 108/2024 Z. z. o ochraně spotřebitele se vztahují pouze na kupní smlouvy uzavřené mezi obchodníkem a spotřebitelem.
- Spotřebitelem se rozumí fyzická osoba, která při uzavírání a plnění smlouvy nejedná v rámci své podnikatelské činnosti nebo povolání
- Obchodníkem je osoba, která při uzavírání a plnění smlouvy jedná v rámci své podnikatelské činnosti nebo povolání.
Ustanovení těchto obchodních podmínek tvoří nedílnou součást kupní smlouvy. Odchylná ujednání ve smlouvě mají přednost před těmito podmínkami.
Tyto obchodní podmínky a kupní smlouva se uzavírají ve slovenském jazyce.
2. Informace o zboží a cenách
- Informace o zboží, včetně uvedení ceny jednotlivých položek a jejich hlavních vlastností, jsou uvedeny u každého zboží v katalogu internetového obchodu. Ceny zboží jsou uvedeny včetně daně z přidané hodnoty (DPH), všech souvisejících poplatků a nákladů na vrácení zboží, pokud z povahy zboží nevyplývá, že ho nelze vrátit běžnou poštovní cestou. Ceny zůstávají platné po dobu, po kterou jsou zobrazovány v internetovém obchodě. Toto ustanovení nevylučuje možnost uzavřít kupní smlouvu za individuálně dohodnutých podmínek.
- Veškerá prezentace zboží umístěná v katalogu internetového obchodu má informativní charakter a prodávající není povinen uzavřít kupní smlouvu na nabízené zboží.
- V internetovém obchodě jsou zveřejněny informace o nákladech spojených s balením a doručením zboží.
3. Objednávka a uzavření kupní smlouvy
- Náklady vzniklé kupujícím při použití prostředků komunikace na dálku v souvislosti s uzavřením kupní smlouvy (např. náklady na připojení k internetu, telefonické hovory) hradí kupující sám. Tyto náklady se neliší od základní sazby.
- Kupující provádí objednávku zboží následujícími způsoby:
- prostřednictvím svého zákaznického účtu, pokud již provedl registraci v internetovém obchodě,
- vyplněním objednávkového formuláře bez registrace.
- Při zadávání objednávky si kupující zvolí konkrétní zboží, počet kusů a způsob platby.
- Před odesláním objednávky je kupujícímu umožněno zkontrolovat a upravit údaje, které do objednávky zadal. Objednávku odešle kliknutím na tlačítko „ODESLAT OBJEDNÁVKU S POVINNOSTÍ PLATBY“. Údaje uvedené v objednávce jsou prodávajícím považovány za správné. Podmínkou platnosti objednávky je vyplnění všech povinných údajů a potvrzení kupujícího, že se seznámil s těmito obchodními podmínkami.
- Bezodkladně po obdržení objednávky zašle prodávající kupujícímu potvrzení o jejím přijetí na e-mailovou adresu uvedenou při objednávce. Toto potvrzení se považuje za uzavření kupní smlouvy. Přílohou potvrzení jsou platné obchodní podmínky prodávajícího. Kupní smlouva je tedy uzavřena okamžikem potvrzení objednávky prodávajícím.
- V případě, že některou z požadavků uvedených v objednávce nelze splnit, zašle prodávající kupujícímu na jeho e-mailovou adresu nebo telefonicky oznámí upravenou nabídku. Akceptace této upravené nabídky e-mailem se považuje za nový návrh kupní smlouvy. V případě dohody po telefonu zašle prodávající potvrzenou nabídku následně e-mailem. Kupní smlouva je v tomto případě uzavřena potvrzením kupujícího o přijetí upravené nabídky zaslaným na e-mailovou adresu prodávajícího uvedenou v těchto obchodních podmínkách.
- Všechny objednávky přijaté prodávajícím jsou závazné. Kupující může objednávku zrušit, dokud mu není doručeno potvrzení o jejím přijetí prodávajícím. Kupující může objednávku zrušit telefonicky na čísle uvedeném v těchto obchodních podmínkách nebo e-mailem na adresu prodávajícího.
- V případě, že došlo k zjevné technické chybě ze strany prodávajícího při uvedení ceny zboží v internetovém obchodě nebo během procesu objednávání, není prodávající povinen dodat zboží za tuto zcela zjevně chybnou cenu. Prodávající o této skutečnosti bez zbytečného odkladu informuje kupujícího a zašle mu upravenou nabídku na jeho e-mail. Tato upravená nabídka se považuje za nový návrh kupní smlouvy a kupní smlouva je v takovém případě uzavřena potvrzením jejího přijetí ze strany kupujícího zaslaným na e-mailovou adresu prodávajícího.
4. Zákaznický účet
- Na základě registrace kupujícího v internetovém obchodě může kupující přistupovat ke svému zákaznickému účtu. Z tohoto účtu může provádět objednávky zboží. Objednávky lze provádět také bez registrace.
- Při registraci a objednávání je kupující povinen uvádět pravdivé a aktuální údaje. Tyto údaje je povinen aktualizovat při každé změně. Prodávající považuje údaje uvedené kupujícím v zákaznickém účtu a při objednávce za správné.
- Přístup k zákaznickému účtu je chráněn uživatelským jménem a heslem. Kupující je povinen zachovávat mlčenlivost o přihlašovacích údajích a nenese odpovědnost za případné zneužití účtu třetími osobami.
- Kupující není oprávněn zpřístupnit svůj zákaznický účet třetím osobám.
- Prodávající může zrušit uživatelský účet, zejména pokud jej kupující delší dobu nevyužívá, nebo pokud poruší své povinnosti vyplývající z kupní smlouvy či těchto obchodních podmínek.
- Kupující bere na vědomí, že uživatelský účet nemusí být dostupný nepřetržitě, zejména z důvodu nutné údržby hardwarového a softwarového vybavení prodávajícího či třetích stran.
5. Dodání zboží a platební podmínky
- Prodávající dodá objednané zboží kupujícímu nejpozději do 30 dnů od odeslání objednávky, pokud se s kupujícím nedohodl jinak nebo pokud nebyla dohodnuta jiná, pro kupujícího zvlášť důležitá, lhůta.
- Pokud zboží není fyzicky skladem a jeho dodání by trvalo déle než 30 dní (nebo více, než bylo dohodnuto), prodávající o tom informuje kupujícího. Kupující má v takovém případě právo objednávku zrušit.
- Po odstoupení od smlouvy prodávající bez zbytečného odkladu vrátí kupujícímu veškeré částky, které od něj na základě smlouvy obdržel.
- Cenu zboží a náklady spojené s jeho dodáním dle kupní smlouvy může kupující uhradit následujícími způsoby:
- Bezhotovostním převodem předem na bankovní účet prodávajícího č. SK65 1100 0000 0026 2680 1044, vedený u Tatra Banky,
- Bezhotovostně platební kartou při převzetí zboží na prodejně,
- V hotovosti při převzetí zboží na prodejně.
- Společně s kupní cenou je kupující povinen uhradit prodávajícímu i náklady na balení a doručení zboží ve smluvené výši. Není-li výslovně uvedeno jinak, rozumí se kupní cenou i náklady spojené s dodáním.
- V případě platby v hotovosti je kupní cena splatná při převzetí zboží.
- Při bezhotovostní platbě je kupní cena považována za uhrazenou okamžikem připsání příslušné částky na účet prodávajícího.
- Prodávající nepožaduje od kupujícího žádnou zálohu ani jinou obdobnou platbu předem. Úhrada kupní ceny před odesláním zboží není považována za zálohu.
- Dle zákona o evidenci tržeb je prodávající povinen vystavit kupujícímu pokladní doklad a zároveň zaevidovat přijatou tržbu u správce daně online – v případě technického výpadku nejpozději do 48 hodin.
- Zboží si kupující vyzvedává osobně na prodejně prodávajícího (adresa je uvedena v úvodu těchto obchodních podmínek).
- Náklady na doručení zboží v závislosti na způsobu odeslání a převzetí jsou uvedeny v objednávce kupujícího a v potvrzení objednávky ze strany prodávajícího. V případě, že je způsob dopravy sjednán na základě zvláštního požadavku kupujícího, nese kupující riziko a případné dodatečné náklady s tímto způsobem dopravy spojené.
- Pokud je prodávající podle kupní smlouvy povinen dodat zboží na místo určené kupujícím v objednávce, je kupující povinen zboží při doručení převzít. V případě, že z důvodů na straně kupujícího bude nutné zboží doručovat opakovaně nebo jiným způsobem, než bylo uvedeno v objednávce, je kupující povinen uhradit náklady spojené s opakovaným doručováním či změnou způsobu doručení.
- Při převzetí zboží od přepravce je kupující povinen zkontrolovat neporušenost obalu zásilky. V případě jakýchkoli vad je nutné ihned informovat přepravce. Pokud kupující zjistí poškození obalu nasvědčující neoprávněnému zásahu do zásilky, není povinen zásilku převzít.
- Prodávající vystaví kupujícímu daňový doklad – fakturu. Daňový doklad je zasílán na e-mailovou adresu uvedenou kupujícím.
- Kupující nabývá vlastnické právo ke zboží zaplacením celé kupní ceny včetně nákladů na dodání, nejdříve však převzetím zboží. Odpovědnost za náhodnou ztrátu, poškození nebo zničení zboží přechází na kupujícího okamžikem převzetí zboží, nebo v okamžiku, kdy byl kupující povinen zboží převzít, avšak v rozporu s kupní smlouvou tak neučinil.
6. Odstoupení od smlouvy
- Kupující, který uzavřel kupní smlouvu mimo rámec své podnikatelské činnosti jako spotřebitel, má právo od smlouvy odstoupit i bez udání důvodu.
- Lhůta pro odstoupení od smlouvy činí 14 dní:
- ode dne převzetí zboží,
- ode dne převzetí poslední dodávky zboží, pokud je předmětem smlouvy několik druhů zboží nebo dodání několika částí,
- ode dne převzetí první dodávky zboží, pokud je předmětem smlouvy pravidelná opakovaná dodávka zboží.
- Lhůta pro odstoupení končí uplynutím 14 dnů ode dne, kdy vy (nebo vámi určená třetí osoba, která není dopravcem) převezmete zboží.
- Kupující nemůže mimo jiné odstoupit od smlouvy:
- o poskytování služeb, pokud byly zcela poskytnuty s jeho předchozím výslovným souhlasem před uplynutím lhůty pro odstoupení a prodávající jej před uzavřením smlouvy informoval, že v takovém případě nemá právo na odstoupení od smlouvy,
- o dodávce zboží nebo služeb, jejichž cena závisí na výkyvech finančního trhu nezávisle na vůli prodávajícího a ke kterým může dojít v průběhu lhůty pro odstoupení,
- o dodávce zboží, které bylo upraveno podle přání kupujícího, vyrobeno na míru nebo určeno výhradně pro jednoho kupujícího,
- o dodávce zboží, které podléhá rychlé zkáze, nebo zboží, které bylo po dodání vzhledem ke své povaze nevratně smíseno s jiným zbožím,
- o dodávce zboží v uzavřeném obalu, které není vhodné vrátit z důvodu
- ochrany zdraví nebo z hygienických důvodů a jehož ochranný obal byl po dodání porušen,
- o dodávce zvukových, obrazových nebo zvukově-obrazových záznamů, knih či počítačového softwaru, pokud byly prodávány v uzavřeném obalu a kupující tento obal otevřel,
- o dodávce digitálního obsahu jinak než na hmotném nosiči, pokud bylo jeho poskytování zahájeno s výslovným souhlasem kupujícího, který zároveň prohlásil, že byl řádně informován o tom, že tímto souhlasem ztrácí právo na odstoupení od smlouvy.
- Pro dodržení lhůty pro odstoupení od smlouvy musí kupující odeslat prohlášení o odstoupení ve lhůtě stanovené pro odstoupení od smlouvy.
- Kupující může k odstoupení od kupní smlouvy využít Formulář pro odstoupení od smlouvy, který poskytuje prodávající. Odstoupení od smlouvy zašle kupující na e-mailovou nebo doručovací adresu prodávajícího uvedenou v těchto obchodních podmínkách. Prodávající kupujícímu bez zbytečného odkladu potvrdí přijetí formuláře.
- Kupující, který odstoupil od smlouvy, je povinen vrátit zboží prodávajícímu do 14 dnů od odstoupení. Kupující nese náklady na vrácení zboží prodávajícímu, a to i v případě, že zboží nelze z důvodu své povahy vrátit běžnou poštovní cestou.
- Pokud kupující od smlouvy odstoupí, vrátí mu prodávající bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 14 dnů od oznámení o odstoupení, veškeré peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od kupujícího přijal, a to stejným způsobem. Jiný způsob vrácení peněz je možný pouze s výslovným souhlasem kupujícího a za předpokladu, že mu tím nevzniknou žádné další náklady
- Prodávající však není povinen vrátit kupujícímu přijaté peněžní prostředky dříve, než mu kupující zboží předá nebo prokáže, že zboží prodávajícímu odeslal.
- Zboží musí být vráceno prodávajícímu nepoškozené, nepoužité a čisté, a pokud možno v původním obalu. Prodávající je oprávněn jednostranně započíst nárok na náhradu škody vzniklé na vráceném zboží proti nároku kupujícího na vrácení kupní ceny.
- Prodávající je oprávněn odstoupit od kupní smlouvy z důvodu vyprodání zásob, nedostupnosti zboží, nebo pokud výrobce, dovozce či dodavatel ukončil výrobu nebo dodávku. O tomto bezodkladně informuje kupujícího na e-mail uvedený v objednávce a ve lhůtě 14 dnů mu vrátí veškeré peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něj na základě smlouvy přijal, a to stejným způsobem nebo způsobem dohodnutým s kupujícím.
- Vrácení nepoužitého zboží (např. pokud jste zakoupili 2 kusy a spotřebovali 1) je možné za předpokladu, že vrácené zboží doručíte na naši prodejnu nepoužité, nerozbalené a v původním stavu. Za tuto službu si účtujeme 10 % z hodnoty vráceného tovaru plus náklady na zpětné doručení prostřednictvím kurýra.
7. Práva z vadného plnění
- Prodávající odpovídá kupujícímu za to, že zboží při převzetí nemá vady. Zejména odpovídá za to, že v době převzetí:
- má zboží vlastnosti, které byly mezi stranami ujednány; pokud nebyly dohodnuty, takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal, případně které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a prezentaci prodávajícího,
- je zboží vhodné pro účel, který prodávající uvádí nebo ke kterému se zboží tohoto druhu běžně používá,
- odpovídá jakostí nebo provedením dohodnuté vzorku či předloze, pokud byla jakost nebo provedení určeno podle těchto vzorků či předloh,
- je zboží dodáno v odpovídajícím množství a hmotnosti,
- zboží vyhovuje požadavkům právních předpisů.
- Kupující je povinen uplatnit reklamaci bez zbytečného odkladu v souladu s platnými Reklamačními podmínkami uvedenými v těchto Všeobecných obchodních podmínkách.
8. Reklamační podmínky
- Kupující je povinen zboží vizuálně zkontrolovat ihned při doručení a bezprostředně po něm. Má právo zboží nepřevzít, pokud je na něm zjevné mechanické poškození způsobené přepravou nebo pokud je zásilka neúplná. V takovém případě je kupující povinen s doručovatelem sepsat protokol o škodě, případně zásilku odmítnout.
- Záruční doba na zboží je 24 měsíců.
- Pokud se na zboží vyskytne vada, je kupující povinen tuto skutečnost oznámit do dvou měsíců od jejího zjištění, nejpozději však do uplynutí záruční doby.
- Kupující má právo zvolit si odstranění vady výměnou zboží nebo jeho opravou. Způsob odstranění vady si kupující nemůže zvolit, pokud je nemožný nebo pokud by oproti jinému způsobu znamenal pro prodávajícího nepřiměřené náklady, s ohledem na všechny okolnosti – zejména hodnotu bezvadného zboží, závažnost vady a možnost, zda by jiný způsob nezpůsobil kupujícímu výrazné potíže.
- Prodávající může opravu nebo výměnu odmítnout, pokud není možná nebo by vyžadovala nepřiměřené náklady, opět s ohledem na výše uvedené skutečnosti.
- Prodávající odstraní vadu bezplatně, v přiměřené lhůtě po jejím uplatnění, na vlastní náklady a tak, aby kupujícímu nevznikly nepřiměřené potíže s ohledem na povahu zboží a účel jeho použití.
- Pro účely opravy nebo výměny je kupující povinen zboží předat nebo zpřístupnit prodávajícímu, případně osobě, kterou prodávající určí. Náklady na převzetí nese prodávající.
- Opravené nebo náhradní zboží bude kupujícímu doručeno na náklady prodávajícího, a to stejným nebo srovnatelným způsobem, jakým mu bylo doručeno původní vadné zboží, pokud se strany nedohodnou jinak.
- Pokud si kupující zboží nepřevezme do 6 měsíců ode dne, kdy tak měl učinit, je prodávající oprávněn zboží prodat. Pokud se jedná o zboží vyšší hodnoty, prodávající kupujícího o zamýšleném prodeji předem informuje a poskytne mu přiměřenou dodatečnou lhůtu k převzetí. Po prodeji prodávající vyplatí kupujícímu výtěžek z prodeje po odečtení nákladů, které účelně vynaložil na skladování a prodej zboží, pokud si kupující svůj nárok uplatní ve lhůtě uvedené v oznámení o prodeji. Pokud se zboží nepodaří prodat nebo pokud výtěžek z prodeje nestačí ani na úhradu účelných nákladů, může prodávající zboží na vlastní náklady zlikvidovat.
- Kupující má právo na přiměřenou slevu z kupní ceny nebo může odstoupit od kupní smlouvy i bez poskytnutí dodatečné lhůty, pokud:
- prodávající zboží neopraví ani nevymění,
- prodávající odmítl vadu odstranit,
- zboží má stejnou vadu i po opravě nebo výměně,
- vada je natolik závažná, že odůvodňuje okamžité odstoupení od smlouvy nebo slevu,
- prodávající neodstranil vadu ve lhůtě přiměřené, nebo je zřejmé, že tak neučiní bez závažných obtíží pro kupujícího.
- Při posuzování práva kupujícího na slevu z kupní ceny nebo odstoupení od smlouvy se zohledňují veškeré okolnosti, zejména druh a hodnota zboží, povaha a závažnost vady a možnost objektivně požadovat, aby kupující důvěřoval schopnosti prodávajícího vadu odstranit. Sleva z kupní ceny musí odpovídat rozdílu mezi hodnotou prodaného zboží a hodnotou, kterou by mělo, pokud by bylo bez vad.
- Kupující nemůže odstoupit od smlouvy, pokud se na vzniku vady podílel nebo pokud je vada zanedbatelná. Důkazní břemeno, že kupující vadu způsobil nebo že je zanedbatelná, nese prodávající.
- Pokud se smlouva vztahuje na nákup více položek, může kupující odstoupit pouze ve vztahu k vadnému zboží. Od celé smlouvy může odstoupit pouze tehdy, pokud nelze rozumně očekávat, že si ponechá ostatní položky bez vadné.
- Kupující po odstoupení od smlouvy (nebo její části) vrací zboží prodávajícímu na jeho náklady. V případě, že zboží bylo nainstalováno v souladu s jeho povahou a účelem před projevením vady, zajistí jeho odstranění prodávající. Pokud tak neučiní v přiměřené lhůtě, může kupující zboží odstranit a doručit prodávajícímu na jeho náklady a nebezpečí.
- Prodávající vrátí kupní cenu nejpozději do 14 dnů ode dne vrácení zboží kupujícím nebo po prokázání, že zboží bylo odesláno – podle toho, co nastane dříve.
- Vrácení kupní ceny nebo výplata slevy bude provedena stejným způsobem, jakým kupující provedl úhradu, pokud kupující výslovně nesouhlasí s jiným způsobem. Veškeré náklady spojené s vrácením částky hradí prodávající.
- Prodávající nemá nárok na náhradu škody způsobené běžným opotřebením zboží, ani na úhradu za běžné užívání zboží před odstoupením od smlouvy.
- Odmítne-li prodávající odpovědnost za vady, musí své důvody písemně oznámit kupujícímu. Pokud kupující doloží odpovědnost prodávajícího znaleckým posudkem nebo odborným stanoviskem vydaným akreditovanou, autorizovanou nebo notifikovanou osobou, může vadu znovu uplatnit a prodávající již nemá právo odmítnout svou odpovědnost.
- Kupující uplatňuje reklamaci prostřednictvím dálkové komunikace (písemně, telefonicky nebo e-mailem) a je povinen reklamované zboží spolu s kopií dokladu o koupi doručit nebo zpřístupnit prodávajícímu.
- Prodávající vystaví kupujícímu písemné potvrzení o přijetí reklamace bez zbytečného odkladu. V tomto potvrzení uvede také lhůtu, ve které vadu odstraní. Tato lhůta nesmí přesáhnout 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, ledaže delší lhůtu odůvodňují objektivní okolnosti, které prodávající nemůže ovlivnit.
9. Doručování
- Smluvní strany si mohou veškerou písemnou korespondenci doručovat prostřednictvím elektronické pošty (e-mailu).
- Kupující doručuje korespondenci prodávajícímu na e-mailovou adresu uvedenou v těchto obchodních podmínkách. Prodávající doručuje korespondenci kupujícímu na e-mailovou adresu uvedenou v jeho zákaznickém účtu nebo v objednávce.
10. Ochrana osobních údajů
- Prodávající se při zpracování osobních údajů řídí zákonem č. 18/2018 Z. z. o ochraně osobních údajů. Osobní údaje jsou zpracovávány výhradně za účelem vystavení faktury a dodání zboží a jsou chráněny v souladu se zákonem.
Orgán dozoru: Slovenská obchodní inspekce (SOI)
Inšpektorát SOI pro Trenčínský kraj
Hurbanova 2944/59, 911 01 Trenčín
Odbor výkonu dozoru
Tel.: +421 32 640 01 09
www.soi.sk
11. Mimosoudní řešení spotřebitelských sporů
- Podle zákona č. 391/2015 Z. z. o alternativním řešení spotřebitelských sporů, účinného od 1. 1. 2016, jsou příslušnými orgány alternativního řešení sporů ze zákona Úřad pro regulaci síťových odvětví
, Úřad pro regulaci elektronických komunikací a poštovních služeb
a Slovenská obchodní inspekce - Spotřebitel má právo podat prodávajícímu žádost o nápravu, pokud mezi spotřebitelem a prodávajícím vznikne spor týkající se uplatnění práv z odpovědnosti za vady nebo pokud se domnívá, že prodávající porušil jeho spotřebitelská práva.
- Obchodník informuje spotřebitele na trvalém nosiči o příslušných subjektech alternativního řešení sporů, pokud obchodník odpověděl na žádost zamítavě.
- Spotřebitel má právo podat návrh na zahájení alternativního řešení sporu (dále jen „návrh“) subjektu alternativního řešení sporů, pokud obchodník na žádost podle odstavce 1 odpověděl zamítavě nebo na ni neodpověděl do 30 dnů ode dne jejího odeslání.
- Návrh podává spotřebitel příslušnému subjektu alternativního řešení sporů; možnost obrátit se na soud tím není dotčena.
- Jsou-li k alternativnímu řešení sporu příslušné více subjekty alternativního řešení sporů, má spotřebitel právo zvolit si, kterému z nich návrh podá. Ustanovení smlouvy, která zavazují spotřebitele podat návrh u předem určeného subjektu alternativního řešení sporů, se nepřihlíží.
- K návrhu spotřebitel přiloží doklady související s předmětem sporu, které prokazují skutečnosti uvedené v návrhu. V případě sporu z uplatnění práv z odpovědnosti za vady může spotřebitel již v návrhu uvést svůj souhlas se zajištěním vyjádření odborně způsobilé osoby.
- Návrh lze podat v listinné podobě, elektronicky nebo ústně do protokolu, pokud pravidla daného subjektu alternativního řešení sporů nestanoví jinak. Pro podání návrhu může spotřebitel využít formulář, jehož vzor je dostupný na webových stránkách ministerstva a každého subjektu alternativního řešení sporů.
12. Závěrečná ustanovení
- Veškerá ujednání mezi prodávajícím a kupujícím se řídí právním řádem Slovenské republiky. Pokud vztah založený kupní smlouvou obsahuje mezinárodní prvek, strany se dohodly, že vztah se řídí právem Slovenské republiky. Tím nejsou dotčena práva spotřebitele vyplývající z obecně závazných právních předpisů.
- Prodávající není vůči kupujícímu vázán žádnými kodexy chování ve smyslu ustanovení zákona č. 250/2007 Sb. o ochraně spotřebitele ve znění pozdějších předpisů.
- Veškerá práva k webovým stránkám prodávajícího, zejména autorská práva k obsahu, včetně rozvržení stránky, fotografií, videí, grafiky, ochranných známek, loga a dalšího obsahu a prvků, náleží prodávajícímu. Je zakázáno kopírovat, upravovat nebo jinak používat webové stránky nebo jejich části bez souhlasu prodávajícího.
- Prodávající nenese odpovědnost za chyby vzniklé v důsledku zásahu třetích osob do internetového obchodu nebo v důsledku jeho použití v rozporu s jeho určením. Kupující nesmí při používání internetového obchodu využívat postupy, které by mohly negativně ovlivnit jeho provoz, a nesmí provádět žádnou činnost, která by jemu nebo třetím osobám umožnila neoprávněně zasahovat do softwarového vybavení nebo jiných součástí tvořících internetový obchod, ani je neoprávněně používat. Internetový obchod nebo jeho části nesmí být využívány způsobem, který je v rozporu s jeho účelem nebo určením.
- Kupní smlouva včetně obchodních podmínek je archivována prodávajícím v elektronické podobě a není veřejně přístupná.
- Znění obchodních podmínek může prodávající měnit nebo doplňovat. Tím nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklé po dobu účinnosti předchozího znění obchodních podmínek.
- Přílohou obchodních podmínek je vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy.
POUČENÍ O UPLATNĚNÍ PRÁVA SPOTŘEBITELE NA ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY UZAVŘENÉ NA DÁLKU A SMLOUVY UZAVŘENÉ MIMO PROVOZOVNU OBCHODNÍKA
1. Právo na odstoupení od smlouvy
- Máte právo odstoupit od této smlouvy bez udání důvodu ve lhůtě 14 dnů. Lhůta pro odstoupení uplyne po 14 dnech ode dne, kdy Vy nebo Vámi určená třetí osoba (s výjimkou dopravce) převezmete zboží.
- Při uplatnění práva na odstoupení nás prosím informujte o svém rozhodnutí jednoznačným prohlášením (například dopisem zaslaným poštou nebo e-mailem) na adresu:
MPL Stavro, s.r.o., Rybárska 3, 911 01 Trenčín, stavebniny@mplstavro.sk, tel.: 0903 240 602. - Pro tento účel můžete použít vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy, který jsme Vám poskytli, avšak jeho použití není povinné.
- Pokud si přejete, můžete vyplnit a odeslat vzorový formulář nebo jakékoli jiné jednoznačné prohlášení o odstoupení od smlouvy také elektronicky prostřednictvím našeho webového sídla: www.mplstavro.sk.
V případě elektronického podání Vám neprodleně zašleme potvrzení o přijetí odstoupení na trvalém nosiči (např. e-mailem). - Lhůta pro odstoupení je zachována, pokud odešlete oznámení o uplatnění práva na odstoupení před jejím uplynutím.
2. Důsledky odstoupení od smlouvy
- Po odstoupení od smlouvy Vám vrátíme všechny platby, které jste uhradili v souvislosti s jejím uzavřením, včetně nákladů na doručení zboží k Vám. To se nevztahuje na dodatečné náklady, pokud jste si zvolili jiný způsob doručení, než je nejlevnější běžný způsob doručení, který nabízíme.
- Platby Vám budou vráceny nejpozději do 14 dnů ode dne, kdy nám bude doručeno Vaše oznámení o odstoupení od této smlouvy.
Úhrada bude provedena stejným způsobem, jaký jste použili při platbě, pokud jste výslovně nesouhlasili s jiným způsobem úhrady, a to bez účtování jakýchkoli dalších poplatků. - S vrácením platby můžeme počkat do okamžiku, než nám bude zboží vráceno na naši adresu, nebo než nám prokážete, že jste zboží odeslali zpět – podle toho, co nastane dříve.
- Zašlete nám zboží zpět nebo jej přineste na naši adresu nejpozději do 14 dnů ode dne uplatnění práva na odstoupení od smlouvy. Lhůta je považována za zachovanou, pokud zboží odešlete zpět před uplynutím 14denní lhůty. Přímé náklady na vrácení zboží nesete Vy. Odpovídáte pouze za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání se zbožím jiným způsobem, než je nutné k seznámení se s povahou, vlastnostmi a funkčností zboží.
Tyto obchodní podmínky nabývají účinnosti dnem 1. 7. 2024.
Všeobecné obchodní podmínky
pro kupní smlouvy uzavírané při prodeji v prodejně.
Všeobecné obchodní podmínky společnosti MPL Stavro s.r.o., Rybárska 3, 911 01 Trenčín
Smluvní obchodní podmínky pro prodej zboží spotřebitelům v kamenné prodejně
- Tyto smluvní obchodní podmínky společnosti MPL Stavro s.r.o., Rybárska 3, 911 01 Trenčín, IČO: 36346594, DIČ: 2022044024, IČ DPH: SK2022044024,
zapsané od 17. 8. 2005 v Obchodním rejstříku Okresního soudu Trenčín, oddíl Sro, vložka č. 15910/R,
(dále jen „prodávající“), kontaktní údaje:
E-mail: stavebniny@mplstavro.sk
Telefon: +421 32 6582 354
jsou nedílnou součástí každé spotřebitelské kupní smlouvy, která je uzavřena při prodeji zboží v provozovně prodávajícího.
2. Spotřebitel
Pro účely těchto obchodních podmínek je spotřebitelem každá fyzická osoba, která v souvislosti s koupí zboží a s ní souvisejícím závazkem nejedná v rámci své podnikatelské činnosti ani výkonu svého povolání.
1. Všeobecné smluvní podmínky pro prodej spotřebitelům
1.1 Tyto podmínky upravují smluvní vztahy mezi prodávajícím a kupujícím vzniklé na základě písemně uzavřené kupní smlouvy mezi nimi.
Kupující podpisem potvrzuje, že se s těmito smluvními podmínkami řádně seznámil, že jejich ustanovení jsou pro něj srozumitelná a že jim rozumí.
Tyto podmínky neplatí pro smlouvy uzavřené na dálku nebo mimo provozovnu prodávajícího.
1.2 Kupní smlouva, vzájemná práva a povinnosti kupujícího a prodávajícího, jakož i otázky její platnosti, se řídí právním řádem Slovenské republiky.
Na vztahy neupravené těmito obchodními podmínkami, které se týkají prodeje zboží spotřebiteli (tedy pokud kupující vystupuje jako spotřebitel), se použijí příslušná ustanovení Občanského zákoníku (zákon č. 40/1964 Sb., ve znění pozdějších předpisů) a zákona o ochraně spotřebitele (zákon č. 108/2024 Z. z., ve znění pozdějších předpisů). V případě, že kupující není spotřebitel, řídí se smluvní vztahy Obchodním zákoníkem (zákon č. 513/1991 Sb., ve znění pozdějších předpisů) a tyto obchodní podmínky se na takový vztah nevztahují.
1.3 Místem dodání zboží je provozovna prodávajícího, kde byla kupní smlouva uzavřena, pokud se strany výslovně nedohodly jinak. (Tento bod dále upravuje článek 3.)
Dodání na jiné místo není součástí kupní ceny. Kupující je povinen vytvořit podmínky pro převzetí zboží nebo pro provedení montáže, pokud byla sjednána na dohodnutém místě.
1.4 Prodávající dodá zboží nejpozději ve sjednaném termínu dodání.
Nedohodnou-li se strany výslovně jinak, je prodávající povinen dodat zboží do 30 dnů od uzavření smlouvy.
Dřívější dodání nebo částečné plnění (dílčí dodávky) jsou přípustné, pokud nebylo výslovně dohodnuto jinak.
V případě objednávky nestandardního zboží je nutné si termín dodání předem potvrdit. Nestandardní zboží nelze vracet zpět. Za nestandardní zboží se považuje zboží na zakázku, barva dle RAL na přání, atypické výrobky, jiné než běžné rozměry (dále jen „individualizované zboží“). U individualizovaného zboží začíná lhůta pro dodání běžet až dnem následujícím po schválení finální nabídky, podoby a ceny kupujícím. Podpisem smlouvy kupující potvrzuje, že včasné dodání zboží není podstatnou okolností pro uzavření smlouvy, není mimořádně důležité, pokud není výslovně uvedeno jinak v kupní smlouvě.
2. Objednávka na základě nabídky
2.1. Prodávající se zavazuje dodat zboží ze svého sortimentu podle objednávky kupujícího, která předchází nabídce prodávajícího vypracované na základě poptávky kupujícího. Kupující se zavazuje toto zboží (případně s tím související služby) převzít, řádně potvrdit převzetí na dodacím listu prodávajícího a uhradit kupní cenu ve lhůtě splatnosti.
2.2. V objednávce podle těchto VOP je kupující povinen uvést následující náležitosti:
- Jméno a příjmení / název firmy
- Bydliště / sídlo společnosti
- Identifikační údaje (IČO, DIČ, IČ DPH) – v tomto případě se jedná o odběratele bez ohledu na účel, ke kterému produkt kupuje, a vztah se posuzuje jako obchodní vztah, na který se vztahuje Obchodní zákoník.
- Datum vystavení objednávky
- Označení tovaru
- Objednané množství
- Místo a datum dodání
- Jméno osoby vystavující objednávku za kupujícího
- Číselné označení objednávky
- Kontaktní osoba a telefonický kontakt
- Osoba pověřená a oprávněná k převzetí objednaného zboží a potvrzení dodacího listu (DL)
2.3. Za řádně doručenou se považuje objednávka doručená osobně, poštou nebo elektronicky na adresu prodávajícího.
2.4. Ve výjimečných obchodních případech není vyžadována objednávka, která splňuje všechny náležitosti dle čl. 2 bodu 2.2, pokud se na tom dohodnou kupující a prodávající – zejména pokud mezi nimi v minulosti nebyla taková praxe obvyklá.
2.5. V případě vrácení standardního zboží má kupující možnost zvolit si jiné zboží z nabízeného sortimentu v hodnotě 100 % ceny vráceného zboží. Zboží musí být nepoškozené a v nepoškozeném originálním obalu.
Pokud si kupující žádá vrácení peněžních prostředků, má prodávající právo účtovat poplatek ve výši 10 % z vrácené částky.
2.6. Zákaznická objednávka zboží, které není běžně skladem
2.6.1. Zboží, které prodávající běžně nedrží skladem a je třeba ho zajistit na základě zákaznické objednávky, lze objednat pouze po písemném potvrzení kupujícího, které obsahuje jasnou specifikaci objednávaného zboží a souhlas s cenovými a dodacími podmínkami.
2.6.2. Zakázkové zboží je definováno jako zboží, které je vyrobeno, přizpůsobeno nebo dodáno podle specifických požadavků kupujícího (např. zboží s individuálními rozměry, barevným odstínem dle vzorníku RAL nebo s jinými zakázkovými parametry).
2.6.3. Kupující je povinen při zakázkové objednávce uhradit zálohu ve výši minimálně 50 % z celkové ceny objednávky, pokud se smluvní strany nedohodly jinak. Zbývající část kupní ceny je splatná při převzetí zboží, případně podle dohodnutých platebních podmínek.
2.6.4. Zboží objednané na zakázku nelze vrátit ani zrušit po potvrzení objednávky a zahájení jeho výroby, úpravy nebo zajištění u dodavatele. Kupující podpisem objednávky potvrzuje, že byl s touto podmínkou seznámen a že ji akceptuje.
2.6.5. Podpisem zakázky a objednávky je prodávající oprávněn vystavit fakturu na plnou výši kupní ceny zakázkového zboží i v případě, že kupující toto zboží nepřevezme, přičemž kupující je povinen fakturu uhradit v plné výši.
2.6.6. Termín dodání zakázkového zboží závisí na technických a logistických možnostech dodavatele a prodávajícího. Odhadovaný termín dodání bude prodávajícím oznámen při potvrzení objednávky. V případě nepředvídaných okolností může být dodací termín upraven. Prodávající o takových změnách bezodkladně informuje kupujícího.
2.6.7. Nebezpečí škody na zakázkovém zboží přechází na kupujícího okamžikem jeho převzetí. Kupující je povinen zboží převzít bezodkladně po oznámení, že je připraveno k odběru. V případě prodlení s převzetím zboží se uplatňují ustanovení čl. 3.6 těchto VOP.
3. Dodací podmínky
3.1 Místem dodání zboží je provozovna prodávajícího. Pokud kupující požaduje dodání na jiném místě než je prodejní místo prodávajícího, uvede požadavek na místo dodání v objednávce. Zboží se považuje za dodané v den jeho předání k přepravě prvnímu dopravci. Není-li dohodnuto jinak, náklady na dopravu nese kupující.
3.2. Pokud se prodávající a kupující dohodli na jiném místě dodání než je prodejní místo, kupující je povinen v Objednávce uvést následující náležitosti:
- Místo vykládky – přesná adresa. V případě, že se jedná o novostavbu bez popisného čísla, je nutné tuto skutečnost uvést.
- Požadovaný termín dodávky (cca 2–5 dní) – pokud nebude v objednávce uveden termín, termín vyskladnění si kupující upřesní u dodavatele s osobou odpovědnou za dopravu.
- Způsob vykládky zboží.
- Kontakt na osobu odpovědnou za převzetí zboží.
3.3. Vykládka nepaletového zboží není zahrnuta v ceně dopravy. Kupující je povinen zajistit vykládku zboží (např. odpovídajícím počtem pracovníků a technikou). V opačném případě je prodávající oprávněn tento úkon (ruční vykládku) kupujícímu naúčtovat ve výši 3,00 € s DPH za každou započatou čtvrthodinu.
3.4. Smluvní strany se zavazují navzájem se bezodkladně informovat o všech rozhodných skutečnostech týkajících se dodávek zboží. Zejména se zavazují informovat druhou smluvní stranu: o dodání zboží, o čase dodání zboží, a následně o tom, že zboží je k dispozici na dohodnutém místě, řádně označené apod.
3.5. Převzetí zboží je kupující povinen potvrdit dodavateli na dodacím listu. Pokud kupující při podpisu dodacího listu neuvede jinak, podpisem potvrzuje, že dodavatel dodal zboží v souladu s objednávkou a bez zjevných vad.
3.6. Pokud kupující zboží nepřevezme do 5 pracovních dnů od oznámení o možnosti převzetí zboží, je povinen uhradit prodávajícímu náklady spojené s uskladněním zboží a rovněž platbu ve výši 15,00 € s DPH za každý den prodlení s převzetím, jinak má prodávající právo zboží nevydat až do uhrazení uvedených plateb.
3.7. V případě dodání zboží formou přímých dodávek od dodavatelů zboží (přímo na stavby, rodinné domy apod.), tj. mimo sídlo kupujícího, je kupující povinen do 24 hodin doručit dodací list prodávajícímu.
4. Kupní cena a platební podmínky
4.1. Kupní cena za zboží je stanovena individuálně dohodou smluvních stran. K kupní ceně připočte prodávající daň z přidané hodnoty (DPH) v souladu s platnou legislativou SR. Podkladem pro úhradu kupní ceny je faktura, která je vystavena prodávajícím po přechodu nebezpečí škody na zboží. Všechny ceny se rozumí při odběru ve skladu dodavatele.
4.2. Statutární zástupce kupujícího uvedený v rámcové kupní smlouvě tímto dle ustanovení § 303 a násl. obchodního zákoníku v platném znění prohlašuje vůči prodávajícímu, že přebírá ručitelský závazek, že uspokojí prodávajícího (jako věřitele) v případě, že kupující (jako dlužník) nebude schopen plnit své závazky z této smlouvy.
4.3. Vystavená faktura bude obsahovat všechny zákonem předepsané náležitosti daňového dokladu. Za den úhrady platby se považuje den připsání celé částky na účet prodávajícího nebo přijetí do jeho pokladny.
4.4. Prodávající si vyhrazuje právo, v případě nedodržení termínu splatnosti ze strany kupujícího, dofakturovat poskytnuté slevy až do výše uvedené v ceníku výrobců, resp. v ceníku prodávajícího.
4.5. Pokud je kupující v prodlení se splněním peněžního závazku nebo jeho části, má prodávající právo řídit se prodlouženou splatností faktur v následujících hladinách:
- prodloužená splatnost o 30 dní ve výši 1 % z vystavené faktury,
- prodloužená splatnost o 60 dní ve výši 2 % z vystavené faktury.
- Prodloužená splatnost o 90 dní ve výši 3 % z vystavené faktury.
O této možnosti je kupující předem informován.
Kupující zároveň prohlašuje, že není v platební neschopnosti a že neexistují žádné důvody, které by mu bránily řádně a včas plnit své povinnosti, zejména uhradit kupní cenu ve lhůtě splatnosti. Kupující se zavazuje informovat prodávajícího, pokud se v průběhu trvání závazkového vztahu dostane do druhotné platební neschopnosti, resp. pokud mu taková situace bezprostředně hrozí. Uvedené platí také pro případ konkurzu, restrukturalizace, likvidace nebo nucené správy.
Výhrada vlastnického práva
5.1. Kupující a prodávající se dohodli na výhradě vlastnického práva, a to v tom smyslu, že vlastnické právo k prodávanému zboží, na základě rámcové kupní smlouvy a těchto VOP, přechází na kupujícího až úplným zaplacením kupní ceny.
6. Nebezpečí škody na zboží
Nebezpečí škody na zboží přechází na kupujícího v okamžiku:
- Kdy převezme zboží od prodávajícího, nebo
- Kdy zboží od prodávajícího nepřevezme včas, tedy v době, kdy mu prodávající umožní se zbožím nakládat, a kupující poruší smlouvu tím, že zboží nepřevezme.
7. Ochrana osobních údajů
7.1. Podpisem rámcové kupní smlouvy uděluje kupující prodávajícímu souhlas se zpracováním osobních údajů podle § 7 odst. 1, 2, 10 a 12 a § 23 zákona č. 428/2012 Sb. o ochraně osobních údajů ve znění pozdějších předpisů v ekonomických a informačních systémech prodávajícího.
Informace o zákaznících jsou zpracovávány v souladu s ustanovením čl. 28 nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) ze dne 27. dubna 2016 o ochraně fyzických osob při zpracování osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů (dále jen GDPR) a § 34 zákona č. 18/2018 Sb. o ochraně osobních údajů.
7.2. Zpracování údajů se vztahuje na jakoukoli operaci nebo soubor operací prováděných s osobními údaji nebo soubory osobních údajů, jako je shromažďování, zaznamenávání, organizace, uchovávání, úprava nebo změna, vyhledávání, konzultace, používání nebo jiné zpřístupnění, případně kombinace, omezení, vymazání nebo zničení.
Pro účely objednání a dodání zboží podle objednávky zákazníka mohou být zpracovávány následující údaje zákazníka nebo zástupců zákazníka: jméno, příjmení, titul, e-mailová adresa, poštovní adresa, číslo OP – pokud jde o fyzickou osobu, nebo obchodní jméno a sídlo, jméno, příjmení, titul, funkce, e-mailová adresa, telefonní číslo – pokud jde o právnickou osobu. Kupující uzavřením smlouvy souhlasí se zpracováním a shromažďováním osobních údajů v databázi prodávajícího až do doby, než doručí písemné vyjádření nesouhlasu se zpracováním na adresu sídla. Osobní údaje kupujících nejsou prodávajícím poskytovány žádné další osobě – výjimkou jsou externí dopravci, kterým jsou osobní údaje předávány za účelem doručení zboží kupujícímu.
7.3. Prodávající může poskytnout osobní údaje kupujícího třetí straně, pokud mu taková povinnost vyplývá ze zákona, nebo pokud mu to uloží pravomocné rozhodnutí soudu, státního orgánu nebo jiné instituce rozhodnutím nebo žádostí, kterou je ze zákona povinen respektovat.
7.4. Společnost MPL STAVRO s.r.o. a zákazníci se budou řídit platnou legislativou týkající se ochrany osobních údajů a GDPR s účinností od 25. 5. 2018. MPL STAVRO s.r.o. má v rámci svého postavení povinnost:
– zajistit, aby se osoby oprávněné ke zpracování osobních údajů zavázaly k mlčenlivosti nebo byly podle příslušných právních předpisů povinny zachovávat mlčenlivost
– přijmout opatření nezbytná pro zajištění důvěrnosti a bezpečnosti zpracování údajů
– vymazat veškeré údaje zákazníka po ukončení poskytování služeb souvisejících se zpracováním a odstranit existující kopie, pokud právo EU nebo členského státu nevyžaduje uchování osobních údajů
8. Závěrečná ustanovení
8.1. Tyto VOP platí pro úpravu vztahů mezi prodávajícím a kupujícím při uzavírání jednotlivých obchodů. VOP platí společně s Rámcovou smlouvou, ve které si smluvní strany dohodnou zejména splatnost, kreditní limit a jiná ujednání.
8.2. Pokud tyto VOP nebo Rámcová kupní smlouva nestanoví jinak, řídí se vztahy smluvních stran ustanoveními Obchodního zákoníku (zák. č. 513/1991 Sb.), a to i v případě, že by se jinak řídily ustanoveními Občanského zákoníku.
8.3. Pokud se v těchto VOP nebo v Rámcové kupní smlouvě hovoří o dohodě, rozumí se tím výlučně dohoda v písemné formě.
8.4. Smluvní strany této smlouvy se dohodly, že veškeré spory, které mezi nimi vzniknou z právních vztahů založených touto smlouvou nebo s touto smlouvou souvisejících, včetně sporů o platnost, výklad a zánik této smlouvy, předloží k rozhodnutí v rozhodčím řízení Rozhodčímu soudu Asociace rozhodců, se sídlem v Bratislavě, Šoltésova 14, PSČ: 811 08, zřizovatel: Asociace rozhodců, IČO: 45747164, se sídlem v Bratislavě, Šoltésova 14, PSČ: 811 08. Rozhodčí soud v řízení postupuje podle zákona č. 244/2002 Sb., Statutu a Jednacího řádu, které jsou zveřejněny v Obchodním věstníku a na internetových stránkách www.rsar.sk. Smluvní strany se rozhodčímu nálezu podřizují s tím, že takové rozhodnutí bude pro smluvní strany konečné a závazné.
8.5. Tyto VOP se ve smyslu § 273 a násl. Obchodního zákoníku považují za všeobecné podmínky pro prodej zboží ze sortimentu prodávajícího.
V Trenčíně dne 1. 7. 2024